דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, תוספי תזונה וצמחי מרפא. האיורוודה כובשת את ישראל 

מאת    [ 18/10/2012 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 1871 פעמים ]

באחד מטיולי בהודו, נתקלתי בקסם של ממש, שמנים, קרמים, סבונים ועוד, אשר הכנתם מבוססת על תורת האיורודה ההודית העתיקה. התוצאות המהירות, התחושה הנהדרת ואלפי התיירים המביאים עמם מהמוצרים לביתם, שכנעו אותי שהגיע הזמן להביא את האיורוודה לארץ.

מהי איורוודה? 

שיטת איור ודה הגיעה למערב על ידי מהגרים, מרפאים ומטיילים שנחשפו אליה במהלך טיולם. נפוצה בעיקר בהודו, טיבט, סרי לנקה ופקיסטן. תורה הוליסטית זו התפתחה לפני כ-5000 שנה והיא מתרכזת באיזון בין האדם כפרט לבין הטבע (מתייחסת לאקלים, עונות השנה, אוכל, שינה ועוד) כולם תוך כבוד ושמירה על משאבי הטבע. מטרת הטיפול האיורוודי, הבראת הגוף והנפש תוך הבנת הקשר העמוק ביניהם.

האיורוודה רואה בעיכול תפקיד עקרי בשמירה על בריאות גופינו (והנפש). התורה מתייחסת לגורמי חוץ ופנים ומציעה טיפול במחלה ושינוי אורחי חיים כגון תזונה מתאימה, איזון ע"י צמחי מרפא. תזונה, אורח חיים וצמחי מרפא הם הכלי העיקרי של האיור-ודה לשמירת הבריאות. 

האיור ודה התפתחה מתוך ההגות הבודהיסטית ואימצה את עקרון 'ארבע האמיתות האצילות' (עפ"י בודהה):


    • האבחון - הסבל עצמו מול גרעין סיבות המחלה.
    • אטיולוגיה- זיהוי גורמי המחלה והקבלתם לחוסר ידע, בורות בתפיסת העולם.
    • פרוגנוזיה - ניקוי סביבת וגורמי המחלה, קבלת הידע הנחוץ.
    • מרשם לטיפול במחלה - שינוי אורחי החיים.

האם מוצרי האיורוודה מורכבים מחומרים טבעיים? מה המשמעות של הדבר בקוסמטיקה, בתוספי מזון, בסבונים וכו'?

כולנו נחשפנו בשנים האחרונות לביקורת העולה ונשמעת בנוגע לרפואה המערבית. טיפולים כימים אשר פותרים את הסימפטומים נמנעים מהתרכזות במקור הבעיה ולעיתים אף יוצרים בעיות במערכות אחרות בגוף. עוד ועוד אנשים במערב נותנים מקום רחב יותר לרפואה המשלימה בהבנה כי הטבע מספק לנו את כל שאנו זקוקים לו. כל המוצרים האיורוודים המקוריים מורכבים מחומרים טבעיים, התוספים מורכבים מצמחי מרפא הגדלים באופן טבעי לחלוטין, נקטפים, נשטפים, מיובשים בשמש, נטחנים ונארזים בכמוסות צמחיות העשויות עמילן אורז. האיפור עשוי משמנים אורגניים בכבישה קרה, מינרל הנקרא "מיקה" הנלקח ממערות בהימלאיה ומופיע ב-7 גוונים. אותם טוחנים דק כקמח ומערבבים כל זה ממוצק ע"י שעוות דבורים טבעית לצורת העיפרון.

הקרמים עשויים מתמציות צמחים איורו ודיות המיובאות מהודו. תהליך הכנתם כולל שמנים בכבישה קרה, חומרי בסיס טבעיים וחומרי שימור טבעיים. סבונים 100% טבעיים מיוצרים בהודו או בארץ לפי נוסחאות איורודיות  ונותנות מענה הוליסטי: ברכיבים, בצבע, במרקם ובריח. בעוד הסבון המערבי מתרכז בהסרת לכלוך וריח, הוא לעיתים אינו מתחשב ברגישות העור, בכוחם של שמנים ארומטרפיים ועוד.

המשמעות העקרית הינה- התאמה מוחלטת של המוצרים לצרכי המשתמש, הרכבה פרטנית של המרכיבים עפ"י גורמי המחלה ונתוני החולה.

 **שאלה אותי לאחרונה בחורה צעירה:

אני סובלת מבעיות עור, במיוחד באזור הפנים. אילו פתרונות מציעה האיורוודה?

מעבר לסבונים, הקרמים והשמנים האיור וודה אינה מאמינה בפתרון פרטני אלא כולל, המוצרים הטבעיים ותרכובות האיורוודה עושים עבודה מדהימה בפתרון ומניעת בעיות עור ולא רק בפנים (גב, כתפיים וכו). רוב בעיות העור נוצרות לאחר שהאיברים האחראיים לניקוי כבר לא מסוגלים לשאת בעומס ה"ג'יפה" ופולטים זאת דרך הדם ומערכת הלימפה לגבולות החיצוניים= העור, כאשר הדם מתנקה גם העור נראה בריא ומטופח. כמובן רצוי יהיה לשנות גם הרגלי אכילה כדי לא לחזור כל פעם לנקודת ההתחלה. (להוריד ג'אנק פוד, גבינה צהובה, שוקולד וכו).

כמובן שתורת האיורוודה מציעה טיפול מערכתי לכל בעיה, לכן מומלץ להתייעץ עם מטפל מוסמך אשר יקח בחשבון את מכלול סיבות המחלה. בעיות עור עלולות להתרחש בשל מתח רגשי, תזונה, גנטיקה, מחלות עבר ועוד. שימוש במוצרי קוסמטיקה טבעיים הינה התחלה חשובה.

עם פתיחת פרופיל זה, אני מתעתדת להעלות תשובות לשאלות בהם נתקלתי במהלך שנות הניסיון שלי בתחום, אני מזמינה אתכם לשאול, להתעניין ולהביע את אשר על ליבכם. עולם האיורוודה ומוצרי הטיפוח, תוספי התזונה ועוד הינו עולם מרתק אשר בדיוק כמו השפעתו נוגע בעולם הפיזי והנשפי גם יחד. אשמח לשמוע מכם, ללמוד ולהעשיר חזרה.

תודה :)

אינג'י פרסקו


מקימת המייזם 'יוניק הרבלס' (www.uherbals.com) מתמחים בתחום האיורוודה ומובילים במוצרי איורוודה: תוספי תזונה, קוסמטיקה וטיפוח טבעיים בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב